The content is available only in Polish.

16.02.2024

Zaprzyjaźniamy się z nowymi technologiami

Rozwój nowych technologii, wraz z pojawieniem się pandemii, przyspieszył w zupełnie nieoczekiwanym, zawrotnym tempie. Wdrożono wówczas rozwiązania, których wykorzystanie stało się niezbędne, aby funkcjonować w nowej rzeczywistości. Obecny świat i jego mieszkańcy zyskali na tym i wciąż zyskują, ponieważ chcąc dostosować się do oczekiwań konsumentów, marki stale rozwijają się i doskonalą swoją technologiczną stronę. Dzieje się tak w wielu sektorach, a jednym z wiodących jest sektor ochrony zdrowia i cała branża medyczna. Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie czeka nas prawdziwa cyfrowa rewolucja, a konsultacje będą sprawne i nieuciążliwe, m.in. dzięki udostępnianiu wyników online oraz powszechnemu dostępowi do funkcjonalnego portalu pacjenta.

Dzisiejsi konsumenci to osoby świadome, potrzebujące efektywności, nowoczesności, wygody i szybkiego tempa działań. Dbają nie tylko o swoją karierę, ale w równym stopniu zależy im na samorozwoju, zdrowiu, czasie z najbliższymi i przyjemnościach. W codzienności szukają niezwodnych rozwiązań, które będą dopasowane do ich potrzeb, intuicyjne i przyjemne w użytkowaniu. Self-service, aplikacje mobilne, metaverse, multicloud, blockchain, sztuczna inteligencja – to komponenty składające się na sukces i zadowolenie postępowych przedsiębiorców oraz klientów.

Osoby 45+ grupą ufnych entuzjastów

Badanie przeprowadzone pod koniec 2023 roku na zlecenie ING Banku Śląskiego na temat stosunku Polaków do nowych technologii, pokazuje, że grupą najbardziej doceniających nowinki techniczne są osoby w wieku 45-65 lat (stanowią oni 42%). Są to osoby najbardziej zainteresowane tym tematem oraz chcące pogłębiać swoją wiedzę. Doceniają one to, co wniósł Internet w ich życie. Wszyscy respondenci zauważyli wiele korzyści wynikających z wirtualnych rozwiązań, a wśród nich przede wszystkim:

  • oszczędność czasu (64%)
  • można z nich korzystać o każdej porze dnia (53 %)
  • ułatwiają wykonywanie różnych czynności (44 %).

Jedynie 6% indagowanych w tym sposobie życia nie widzi żadnych korzyści.

Sektor ochrony zdrowia jednym z wiodących

To placówki medyczne i usługi z dziedziny ochrony zdrowia, obok instytucji finansowych, cieszą się największym zaufaniem oraz popularnością wśród konsumentów. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów, w odpowiedzi na potrzeby bardzo świadomych konsumentów, całą branżę medyczną czekają ogromne zmiany.

Według agencji doradczej Deloitte głównymi trendami z wykorzystaniem technologii w dziedzinie usług medycznych będą:

  • druk 3D (wykorzystywany do tworzenia bardzo spersonalizowanych leków, planowania operacji, w celach badawczych i edukacyjnych),
  • aplikacje wspomagające leczenie,
  • robotyka w medycynie (np. wykorzystywanie robotów szpitalnych)
  • oprogramowanie (m.in. instalowane w przedmiotach codziennego użytku, wspierające terapie medyczne),
  • platformy internetowe,
  • wykorzystanie sztucznej inteligencji,
  • wirtualna rzeczywistość (np. odwzorowujące samopoczucie chorego)
  • technologia rozpoznawania twarzy (i oceniania jednostek chorobowych po jej analizie),
  • asystenci głosowi (dla usprawnienia funkcjonowania placówek czy urządzeń).

Portal pacjenta – oczywisty krok na przód

Przewiduje się, że już bardzo niedługo duża część opieki zdrowotnej zostanie przeniesiona do domów. Zmieni się punkt ciężkości – nieczęsto będziemy musieli odwiedzać gabinety lekarskie, aby skorzystać z konsultacji. Przekazywanie dokumentacji medycznej będzie funkcjonowało na zasadach automatycznych, bez konieczności zabiegania o uzyskanie dokumentów czy wyników badań. Dzięki dostępowi do teczek pacjenta, które zawierać będą naszą całą historię medyczną, droga do wyzdrowienia będzie bardziej efektywna, przyjemna i skuteczna.

Niezwykle istotne w tym kontekście jest edukowanie konsumentów w zakresie bezpieczeństwa ich danych. Istnieje wiele niezawodnych sposobów i regulacji, które zapewniają takie bezpieczeństwo oraz gwarantują wysoką jakość świadczonych usług.

← return to article list